سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع مختلف سمعک و کاشت سمعک حلزونی

 

سمعک دستگاه های الکترونیکی کوچکی است که در گوش شما پوشیده شده و صداها را بلندتر و واضح تر می کند ، اگرچه شنوایی کامل شما را بر نمی گرداند.

سمعک انواع مختلفی دارد ، از جمله:

پشت سمعک های گوش (رایج ترین نوع) - سمعک هایی که در اطراف بالا و پشت گوش قرار دارند

در سمعک های گوش - سمعک های کوچکی که در دهانه گوش قرار می گیرند

در سمعک های کانال - سمعک های بسیار کوچکی که کمی بیشتر در دهانه گوش قرار می گیرند ، بنابراین فقط قابل مشاهده هستند

اگر فکر می کنید به سمعک نیاز دارید با پزشک عمومی صحبت کنید. آنها می توانند شما را به یک متخصص ارجاع دهند که می تواند به شما راهنمایی کند که آیا سمعک برای شما مناسب است و کدام نوع ممکن است بهترین باشد.

سمعک های مدرن در NHS موجود است ، اما اینها عمدتا نوع پشت گوش هستند. شما می توانید هزینه شخصی را برای انواع ارائه نشده در NHS انتخاب کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد سمعک ها ، از جمله اینکه انواع اصلی آن چگونه به نظر می رسد و نحوه تهیه آنها در کلینیک سمعک تهران صفیر یا به صورت خصوصی ، بیشتر بخوانید.

شنیدن ایمپلنت ها

برای برخی از افراد ، سمعک کمکی نمی کند و در عوض در حین عمل باید دستگاه خاصی را داخل یا جمجمه خود نصب کنند. این موارد به عنوان کاشت شنوایی شناخته می شوند.

انواع متداول کاشت شامل سمعک لنگر انداخته استخوان ، کاشت حلزون ، کاشت شنوایی ساقه مغز و کاشت گوش میانی است.

اگر کم شنوایی ناشی از عدم توانایی رسیدن صدا به گوش داخلی داشته باشید ، سمعک لنگر استخوان (BAHA) ممکن است یک گزینه باشد.

این نوع سمعک در طی یک عمل جراحی جزئی به جمجمه شما متصل می شود. این صدا را گرفته و با لرزش استخوان های نزدیک گوش شما را به گوش داخلی می فرستد.

می توان آن را قطع و خاموش کرد - برای مثال ، هنگام شب و هنگام شنا یا دوش گرفتن برداشته می شود. برخی از انواع جدیدتر به جای اتصال از طریق پوست ، با آهن ربا بر روی سر نگه داشته می شوند.

کاشت حلزون گوش

اگر شنوایی شدید و دائمی دارید که سمعک به شما کمک نمی کند ، کاشت حلزون می تواند یک گزینه باشد.

آنها با تبدیل صدا به سیگنالهای الکتریکی و ارسال آنها به بخشی از گوش داخلی که حلزون گوش نامیده می شود ، کار می کنند. از اینجا سیگنال ها به مغز می روند و به صورت صوتی شنیده می شوند.

کاشت دارای 2 قسمت اصلی است:

یک میکروفون پشت گوش که صدا را گرفته و آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند ، که در امتداد سیم به دستگاهی روی پوست ارسال می شود

دستگاهی که درون جمجمه قرار گرفته و سیگنالهای الکتریکی دستگاه را روی پوست می گیرد و آنها را در امتداد سیمها به حلزون گوش می فرستد

قبل از انجام کاشت حلزون ، شما باید ارزیابی کنید که آیا به شما کمک می کند یا نه. ایمپلنت فقط در صورتی کار می کند که عصبی که صدا را به مغز می فرستد (عصب شنوایی) به درستی کار کند.